Рубрики
Стіл Злагоди
«Трипільські жіночі фігурки постійний супровід Трипілля на всіх його етапах. Цей універсальний образ Великої Матері витворювався ще в часи палеолітичні, як образ матері всього існуючого, як її символ.

 

«Трипільські жіночі фігурки постійний супровід Трипілля на всіх його етапах. Цей універсальний образ Великої Матері витворювався ще в часи палеолітичні, як образ матері всього існуючого, як її символ.

З’являючись, як прародителька, в найглибшій давнині, з першими зародками осілості та найпервіснішого господарства при житлі, ця цілком реальна для первісної людини жінка-володарка зберігається протягом багатьох тисячоліть в її складному й зміїному образі, виявляючи себе у вигляді космічної і астральної богині, стародавнього тотемного божества, у домобудівництві і містобудівництві, богині плодороддя, покрови хліборобства, богині війни, боротьби, вловів, верховного божества неба; вона однаково наказує як небесним силам, так і звірам на землі… Вона уявлялася господинею всього кола стародавніх тотемних божеств мисливської магії…».

   Докія Гуменна, «Минуле пливе в прийдешнє»

В 2002 році виконано композицію «Стіл Злагоди» з шести трипільських жіночих фігур на стільцях - тронах висотою 1,5 м. , по матеріалах археологічних розкопок.

Ручне ліпленняшамот, МайстерЛ.Смолякова в співпраці з Ю.Тимочко.

в с. Трипілля, Київська обл.

За проектом архітектора А.Гайдамаки,

Науковий консультант  - зав. сектором археології  НМІУ О. Якубенко

 

Ескізи до композиції «Стіл злагоди» архітектора Анатолія Гайдамаки

19 серпня 2000 р. с.Трипілля, Київщина

опубліковано: Костянтин Рогоза    2015-05-19 16:05